RESEARCH AND APPLICATION OF STATEFLOW TOOLS IN MATLAB - SIMULINK SOFTWARE FOR PROPOSING THE ELECTRONIC CONTROL OF THE SEMI-ACTIVE SUSPENSION SYSTEM IN TRAVEL CARS
Abstract
In order to improve the smoothness of the movement and improve the handling performance, the control of the suspension vibration and the balance of the body according to the operating conditions is increasingly interested and researched. Semi-active suspension system has been researched and applied by automakers. This paper presents the main results in studying the control process of the semi-active suspension electronic ECU in automobiles, while simulating the semi-active suspension controller with the model of vehicle model 1/4 using Matlab software - stateflow. The article presents simulation results to compare and evaluate semi-active suspension system with passive suspension system.
References
Karnopp, D.C., M.J. Crosby, and R.A. Harwood, Vibration control using semi-active force generators. ASME Journal of Engineering for Industry, 1974. 96(2), pp. 619-626.
Nguyễn Phùng Quang, Matlab & Simulink, 2000.
Http://www.mathworks.com/products/stateflow/ truy cập ngày 10/12/2021.
Đồng Minh Tuấn, Khổng Văn Nguyên, Nghiên cứu và ứng dụng phần mềm Matlab - Stateflow mô phỏng bộ ECU điều khiển điện tử hệ thống điều khiển lực kéo TCS trên xe ô tô du lịch. Tạp chí Khoa học & Công nghệ, ISSN: 2354-0575, Đại học Sư phạm Kỹ thuật Hưng Yên, số 24 tháng 12/2019.
E. D. Blanchard, “On the Control Aspects of Semi active Suspensions for Automobile Applications”. M.S. thesis, Dept. Mech. Eng., Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, Virginia, 2003.
Đinh Thanh Huyền, Điều khiển hệ thống treo tích cực Macpherson bằng bộ điều khiển RISE bão hòa. Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ, tập 20, số K5-2017.