ONLINE SHOPPING OF STUDENTS OF HUNG YEN UNIVERSITY OF TECHNOLOGY AND EDUCATION

  • Do Van Cuong Hung Yen University of Technology and Education
  • Hoang Minh Duc Hung Yen University of Technology and Education

Abstract

Nowadays, the use of the internet is increasingly popular, leading to the demand for internet shopping of consumers also becomes more popular. The most internet users are between the ages of 18 and 30, which is also a common age for students. Studying the status of online shopping of students will contribute to helping sellers better grasp the needs of students in particular and online consumers in general. In the article, the author analyzes the reality of online shopping of students, thereby offering some solutions for online businesses.

References

Bùi Thanh Tráng, Nhận thức rủi ro tác động đến ý thức mua sắm của khách hàng. Tạp chí phát triển kinh tế, số 278, T12/2013.

Lê Kim Dung, Nghiên cứu hành vi mua sắm trực tuyến của người tiêu dùng Việt Nam, 2020, Luận án Tiến sĩ Học viện khoa học xã hội – Viện hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam.

Nghị định 52/2013/Nđ – CP về Thương mại điện tử - Tháng 5/2013

https://ictnews.vietnamnet.vn/cuoc-song-so/49-3-trieu-nguoi-viet-mua-sam-truc-tuyennam-2020-290303.html.

http://www.molisa.gov.vn/Pages/tintuc/chitiet.aspx?tintucID=20920

Published
2022-06-30