DEFINITION AND CORRECTION OF MULTIPLE-CHOICE QUESTIONS (QUIZ) BASED ON CLASSICAL TEST THEORY AND ITEM RESPONSE THEORY
Abstract
This paper presents the basic concepts of Classical Test Theory (CTT) and Item Response Theory (IRT). Based on these fundamentals, the author presents a process of defining and correcting multiplechoice questions based on these two theories, which is the basis for correcting the value of the bank’s multiple-choice questions. Research results are tested on software as a WebSite in C #. This software will analysis and evaluate multiple-choice questions to assist in correction of quiz and to correct the question banks. This study wished to continue to refine the software as a full support tool for creating the question banks, defining and correcting the multiple-choice questions.
References
Dương Thiệu Tống. Trắc nghiệm và đo lường thành quả học tập (phương pháp thực hành), NXB Khoa học Xã hội, 2005.
Lâm Quang Thiệp. Trắc nghiệm và ứng dụng, NXB Khoa học và Kỹ thuật Hà Nội, 2008.
Lâm Quang Thiệp. Đo lường trong giáo dục lý thuyết và ứng dụng, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội, 2010.
Nguyễn Quang Dong, Nguyễn Thị Minh. Giáo trình kinh tế lượng, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân, 2012.
Nguyễn Cao Văn, Trần Thái Ninh, Ngô Văn Thứ. Giáo trình Lý thuyết xác suất và thống kê toán, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân, 2012.
Phạm Minh Hoàn, Đoàn Minh Khoa, Trịnh Thị Linh. Tổng quan về trắc nghiệm đánh giá tham số năng lực người học, mô hình một tham số về ứng đáp câu hỏi. Hội thảo Quốc gia Đào tạo, nghiên cứu và ứng dụng công nghệ thông tin trong phát triển kinh tế - xã hội, 2016, tr. 49-64.
Barker, F.B, Item Response Theory - Paramater Estimation Techniques, Marcel Dekker, Inc, 1992.
Birnbaum, A., Some Latent Trait Models and Their Use in Inferring an Examinee’s Ability. In: Lord, F.M. and Novick, M.R., Eds., Statistical Theories of Mental Test Scores, Addison-Wesley, Reading, 1968, pp. 397-479.