RESEARCH FOR BUILDING A COMMON RAIL FUEL SYSTEM CONTROL MODEL ON KIA CRDI D4CB ENGINE KIA FRONTIER
Abstract
The Common Rail fuel injection system is a system with many advantages: the fuel is injected at a very high pressure, possibly over 2500 (bar); injection pressure and time are independent of engine speed; allows multi-stage injection to limit the pressure increase in the cylinder. The engine ECU receives signals from the sensors and calculates the timing and flow to control the pressure and injection volume in accordance with the engine’s condition, thereby increasing the engine’s efficiency and reducing fuel consumption. The CR control fuel injection system consists of the engine ECU, high pressure pump, distribution pipe, injectors and various sensors. From the results obtained from experiment and research, the author builds a control model of Common Rail fuel system on CRDI D4CB engine of KIA FRONTIER.
References
Khổng Văn Nguyên, Lê Anh Vũ, Nghiên cứu ảnh hưởng của phun mồi tới quá trình cháy của động CƠ HYUNDAI CRDI D4FA trên phần mềm AVL-BOOST. Tạp chí Khoa học và Công nghệ thuộc Trường Đại học Sư phạm Kỹ thuật Hưng Yên (ISSN 2354-0575), số 35- tháng 9/2022, tr. 60-65.
Khổng Văn Nguyên, Lê Anh Vũ, Trần Văn Thoan, Trần Anh Trung, Nguyên Hoàng Vũ, Nghiên cứu điều khiển động cơ Diesel kiểu Common Rail khi sử dụng Biodiesel, 2020, NXB Khoa học tự nhiên và công nghệ.
Huang Tiexiong, Gao Shilun, Adaptive Fuzzy Sliding Mode Control of the Common Rail Diesel Injection System. International Conference on Power Electronics and Intelligent Transportation System, 2009.
Tài liệu đào tạo kỹ thuật viên dòng xe Frontier K200/K250, Thaco Trường Hải, 2020.
Trần Văn Thoan, Khổng Văn Nguyên, Đồng Minh Tuấn, Lê Anh Vũ, Ứng dụng máy tính trong thiết kế tính toán ô tô, NXB Khoa học và kỹ thuật, 2022.
Qifang Liu, Hong Chen, Modeling and Control of the Fuel Injection System for Rail Pressure Regulation in GDI Engine. IEEE/ASME TRANSACTIONS ON MECHATRONICS, VOL. 19, NO. 5, OCTOBER 2014.
Rolf Isermann, Engine Modeling and Control, Springer, 2014.
Phạm Minh Tuấn; Lý thuyết động cơ đốt trong; NXB KHKT, 2013.